Verslag van Abe.

Na een vrij weekend zijn we weer aan de slag gegaan in het internaat. Idwer en Houkje zijn met de kinderen in de weer geweest. Langzamerhand neemt het aantal kinderen in het internaat weer toe. Zo nu en dan komen er kinderen bij ons die nog geen nieuwe kleding hebben gekregen. In dat geval maken ze een bezoekje aan het kledingmagazijn voor een nieuwe setje kleding.

’s Ochtends hebben Gerlof en Demi met Odil een aantal inkopen gedaan op de bouwmarkt. Ook hebben ze contact gehad met de timmerman die vandaag materialen voor de speeltuin zou leveren. Helaas kon de levering door droevige privé-omstandigheden niet doorgaan. We zijn dus verder gegaan met de materialen die vorige week al zijn geleverd. De schommels zijn inmiddels grotendeels klaar. We hebben alle bankjes eenmaal geverfd in blauw, geel en rood. De rand van de zandbak is geverfd in het rood. De schilders zijn behoorlijk actief geweest en maken er een fleurig geheel van. Tijdens onze werkzaamheden werd al druk van de schommels gebruik gemaakt.

De palen van de speeltoestellen moeten 60 cm in de grond komen. Dat kost veel energie. De grond zit vol grote keien en heb je er eindelijk een steen met veel moeite uit, dan blijkt de volgende er weer onder te zitten. Gelukkig krijgen we veel hulp van onze Tadzjiekse hulp Hakimov (de vader van Ramazon). Er wordt altijd voldoende drinkwater mee genomen, maar als je even niet oplet kun je het kostbare water wel weg doen. Vanmiddag was er een Tadzjieks meisje dat uit mijn fles stond te drinken en je wilt het risico niet lopen hierdoor ziek te worden.

Gerlof en Houkje hebben een grote schommelbak gemaakt waar ernstige gehandicapte kinderen in kunnen zitten. Deze zal morgen worden geplaatst. Djoke is op onze werkplaats degene die zorgt voor de koffie en het allemaal een beetje netjes houdt. We proberen voor iedereen een taak te vinden, maar vaak lopen de werkzaamheden anders dan gepland.

Gelukkig valt het aantal zieken mee, we hebben één patiënt die vandaag niet mee kon gaan naar het werk, maar deze voelt zich nu gelukkig al beter. Vanavond hebben de Tadzjiekse koks patat frites voor ons klaargemaakt. Hoewel het anders is dan thuis, hebben we er lekker van gegeten. Er wordt goed voor ons gezorgd! Er wordt gekookt, gewassen en voor ons opgeruimd en dat is fijn als we overdag in het internaat aan het werk zijn geweest.

Groetjes voor iedereen die dit leest en met ons meeleeft.

Abe

5 reacties, RSS