Vandaag zijn wij naar de hoofdstad van Tadzjikistan geweest, Dushanbe. Daar hebben wij het onderkomen van de tolken gezien: een tadzjikse flat. We waren verbaasd hoe de mensen hier leven: bedden in de woonkamer, geen gasfornuis en veel mensen in één appartement.

Hierna zijn we naar verschillende winkeltjes gegaan om spullen te halen. In de winkeltjes werden wij verrast, omdat er ook hier in Tadzjikistan gewoon normaal eten is, zoals Snickers, chips, pasta en Milka-chocolade. Hierdoor voelden wij ons nog meer thuis.

Waar wij erg van zijn geschrokken is het verkeer hier. De mensen rijden aan beide kanten, halen elkaar in waar ze willen en de snelheid mogen ze zelf bepalen.

Nadat we terug waren uit de stad, zijn wij ook nog aan het werk gegaan in het internaat. Al met al een leuke interessante ervaring!

Sjoukje & Jelle 🙂

Wij zijn vandaag na het ontbijt met een busje naar het internaat gegaan, waar we zijn begonnen met de eerste werkzaamheden. Onder andere de vensterbanken van de leslokalen opmetselen en de kapotte plekken in de muren opvullen. Ook zijn we begonnen met het schuren van de drie lokalen. Om 12 uur zijn we terug naar het kamp gegaan waar we hebben gegeten en gezwommen of even lekker hebben liggen rusten. Daarna zijn we weer verder gegaan met de werkzaamheden in het internaat. De dames hebben de kinderen in het internaat vermaakt.

Vanavond na het eten gaan we met z’n allen naar Dushanbe om daar even een kijkje te nemen. Het was vandaag bewolkt en dus ook niet zo super warm, dat is wel lekker. We hebben ook uitzicht op het nationale elftal die hier aan het trainen is. Tot morgen!

Dietmer & Hendrik

5 reacties, RSS