Verslag door Jelle

Nadat we vrijdagochtend vroeg richting Schiphol waren vertrokken en het vliegtuig hebben gepakt, zijn we dan nu toch eindelijk in Tadzjikistan! De vlucht verliep soepel en we hadden de luxe van een erg mooi vliegtuig. Rond een uur of 4.30 lokale tijd landden we allemaal veilig op het vliegveld van Dushanbe.
Met een taxibusje vertrokken we snel naar ons onderkomen. Hier aangekomen was ik blij verrast met onze verblijfplaats: een mooie overdekte binnenplaats waar de eettafels staan, veel slaapkamers en goed sanitair en zelfs een bubbelbad. Die heb ik snel al een keer uitgetest. Het enige minpuntje van de dag was dat we nog niet direct naar het internaat konden, omdat het internaat gesloten was in verband met het suikerfeest. Toen we dit te horen kregen, hebben we besloten dat we ’s middags wel naar een zwembad konden gaan om verder uit te rusten van de lange reis en het warmteverschil. Een warme taxirit verder stappen we tussen de bergen uit bij een mooi zwembad met lekkere banken om op te relaxen. Ook was de mogelijkheid om een Tadzjiekse waterpijp te huren en die mogelijkheid hebben een aantal niet laten schieten. Weer wedergekeerd in ons onderkomen hebben we heerlijk gegeten. Nog even ontspannen en dan vroeg op bed, want morgen begint het echte werk!

6 reacties, RSS