Verslag van dinsdag 30 december 2014
We hebben de tweede nacht in de flat in Dushanbe goed geslapen. Het was net als gisteren lekker weer.
Om ongeveer negen uur zijn we weer naar het internaat in Hisor gegaan. Daar was het vanmorgen weer groot feest, er was een zogenaamd “nieuwjaarsconcert”. Alle kinderen, personeel en een aantal ouders waren hierbij aanwezig. Er werd gezongen, gedanst en er werden toespraken gehouden. Nadat iets over Stichting Stype werd gezegd, moest ik ook nog iets zeggen. Dat werd een toespraakje van slechts drie zinnen, waarna ik de hand van de Kerstman (Santa Claus) kon drukken. De kerstman was met een soort Zwarte Piet aanwezig op dit feest. De kinderen hebben geweldig genoten van het feest en de meeste kinderen zagen er feestelijk uit, met mooie jurken en pakken. Als je die blijde gezichtjes ziet, word je zelf ook helemaal blij en weet je waarom we iets voor deze kinderen doen.
Helaas hebben de directrice niet kunnen spreken, maar troffen we daar wel twee Friese dames, die zich erg betrokken voelen bij de kinderen in het internaat. Ze hadden beiden de nodige ervaring met hulp aan deze kinderen.
Morgen hopen we toch eindelijk met de directrice te kunnen spreken, zodat we ons kunnen bezinnen op de groepsreis van komende zomer.
Aan het einde van de middag heeft Sharofiddin mijn koffer, die vandaag via Kazachstan in Dushanbe is aangekomen, in de flat bezorgd. Daarna zijn Odil, Djoke en ik naar het centrum van de stad geweest, waar we o.a. een prachtige Nieuwjaarsboom konden bewonderen. Het was gezellig druk in de stad en we hebben daar een lekker patatje met kip gegeten. Toen we terug kwamen in de flat, was Andaleb daar ook. Hij nodigde ons uit om later deze week een bezoek aan zijn gezin en familie te brengen. Het was weer een bijzondere dag in een voor ons bijzonder land.
Groeten, ook van de bewoners van de flat en Djoke,
Abe

5 reacties, RSS