Goeie.

Vandaag zijn Floris, Jelle en ik (Gerben) begonnen met de vloer in het washok van het internaat. Het was de bedoeling dat we alleen nieuwe planken zouden leggen en de oude balken weer te gebruiken. Alleen toen we de oude planken eruit hadden gebeukt, bleek dat de draagbalken stokjeverrot waren. Zodoende kwamen wij tot de conclusie dat het wijselijk was om deze balken te vervangen. Zo gezegd zo gedaan. We konden hout uit het internaat gebruiken en hebben een paar mooie nieuwe planken uitgezocht. Vervolgens zijn we begonnen met de balken te leggen. Zo waterpas mogelijk maar dat is bijna geen doen met een vloer die nog meer deint dan de Noordzee. Even zo goed zijn we lekker opgeschoten met de vloer en hopen we morgen het projectje af te ronden.

Vanavond gaan we met een deel van de groep naar Dushanbe om nog even het terras op en nog even samboni’s te pinnen. Morgen gaan we de laatste dingen in het internaat afronden en zaterdag nog even naar de bazar om nog wat dingen aan te schaffen. Zaterdagavond hebben we de trouwerij van Sjarofiddin. Daar kijken we wel naar uit, omdat we zoiets natuurlijk niet dagelijks mee maken en al helemaal niet in zo’n andere cultuur.

Aldus een samenvatting van wat wij zoal hebben gedaan.

Met vriendelijke groet

Floris Miedema en Gerben de Vries