Bêste minsken,

Alwer de lêste wurkdei! Alles rint no neffens plenning. Lytse putsjes skilderwurk, doarren skjinmeitsje, ark oprêde. En hulde foar Gerben, Floris en Jelle: fan ‘e moarn foar iten wie de flier yn it waskhok … klear !!

Maar … niet zonder tegenslagen. In het internaat is een aantal bouwvakkers bezig, en geregeld gooiden die balken en planken die ze van hun werk over hadden op een stapel. Wij mochten daarvan gebruiken. Tenminste, dat dachten we. Vooral de balken waren erg handig als ondersteuning van de vloer. Zelfs voor Tadzjiekse begrippen goedkoop! Maar vandaag kwam de aap uit de mouw: we mochten alleen korte stukjes gebruiken, de hele balken moesten terug naar de leverancier. De onderaannemer was erg bang dat hij van de aannemer op zijn kop zou krijgen, of de beschuldiging dat hij materiaal achterover drukte, en had zelfs zijn zondagse kleren aangedaan om duidelijk te maken dat dit een ernstige zaak was. Uiteindelijk ging hij ermee akkoord dat we de balken betaalden (ze waren toch al verzaagd), en hopelijk zijn we daarmee van het gedoe af.

Morgen houden we een soort oplevering voor de directrice in klein comité, en dan mogen we ter bruiloft. Daar zijn we wel erg benieuwd naar, hopelijk lukt het ook om foto’s te maken.

Tot slot willen we Abe graag feliciteren met zijn 70ste verjaardag, of zoals ze hier zeggen: bo ruzi tawalloedi haftadsola!

Hertlike groetnis,

Liuwe