Verslag van Jelle
Cheers to the freaking weekend!

Na een week hard en gezellig werken, was iedereen toe aan een beetje rust.
Zaterdagochtend zijn we evengoed vroeg op gestaan, want die dag gingen we naar de bazar! De bazar is een samensmelting van allerlei kleine kraampjes waar je alles kan kopen wat los en vast zit. De taxireis er heen was alleen al een avontuur: zes man in een vijfpersoons taxi. Het was flink proppen in de taxi, daarna scheuren we met een bloedgang richting onze bestemming. Eenmaal gearriveerd bedacht ik me dat ik nog moest pinnen, dus even snel naar de bank, dacht ik. Drie banken verder was het dan eindelijk gelukt. Het shoppen kon beginnen! Paar uur later en flink wat somoni lichter, kwam iedereen zeer tevreden terug in het kamp.

Vandaag stond een bezoek aan de families van de tolken op de agenda. De groep werd in drie groepjes gesplitst, ieder groepje ging naar een andere familie. Houkje, Idwer, Sjoukje en ik gingen naar Andaleb. Andaleb woont in een plaatsje net buiten Dushanbe. We hebben kennis gemaakt met zijn dochtertje en de rest van de familie.
Tijdens de lunch kregen we patat en kip. Dit vond ik zo lekker dat ik voor het eerst hier in tadzjikistan mijn bordje helemaal leeg heb gegeten!
Abe, Djoke, Gerlof en Khursheda (tolk) zijn naar de familie van Shorukh geweest. Odil, Demi en Melissa hebben een bezoek gebracht aan Ramazon zijn familie. Milan was helaas ziek en is thuis gebleven.

Inmiddels is iedereen weer thuis. Nog even lekker niksen en vanaf morgen weer hard aan de slag!

Één reactie, RSS

• opa en rijpma

zegt op:
    27 juli, 2015 om 20:08

al weer een mooi verslag jelle,het ziet er goed uit wat jullie doen.we volgen jullie verrichtigen op de voet.
    gr v.opa en oma