Vanmorgen om 7.15 uur vertrokken we vanuit Burgwerd met zijn allen in de bus richting Schiphol, nadat we waren uitgezwaaid door familie, vrienden en bekenden.

We vliegen dit jaar helaas in twee verschillende groepen, dit om kosten te besparen op de vliegtickets. De eerste groep (Bauke Bakker, Abe Timmermans, Leslie Keuning, Moniek Dekker, Renske van Gijssel, Wietske Hensbergen, Lisanne Boom, Hilda Altenburg, Lois Jaspers, Houkje Veenstra en Floris Miedema) heeft al ingecheckt en wacht nu totdat ze aan boord mogen van hun vliegtuig.

Zij vliegen om 12.00 uur richting Istanbul en wachten hier op de tweede groep waarna we met zijn allen om 21.10 uur (lokale tijd, +1 uur) doorvliegen naar Doesjanbe, Tadzjikistan.

14.35 uur vliegt de tweede groep (Gieny Meekma, Jaring Rispens, Tsjeard Hofstra, Gerlof Hellinga, Sander Wind, Hanna Bakker, Gerben de Vries, Wycher Wind en Gwen van Aken) richting Istanbul.

De tijd in Tadzjikistan verschilt 3 uur met de Nederlandse tijd, het is daar nu 13:26 uur en 38 graden.

Het eerste reisverslag komt vanavond of morgen op de site.