Verslag van Melissa en Demi

Bij het ontbijt voelden we dat het wat meer waaide en het was iets minder warm dan gister.
Om 8 uur gingen we weer met de taxi naar het internaat. ’s Ochtends werden de laatste kleren uitgezocht en werden de kleren uitgedeeld door Idwer en Sjoukje.
Wij gingen toen naar de kinderen toe. Omdat er nog niet zoveel kinderen in het internaat zijn, besloten we om kleurplaten in te kleuren en kleine puzzeltjes mee te nemen. De kinderen waren vandaag wat rustiger en druk bezig met kleuren. Terwijl wij bezig waren met de kinderen was de rest bezig op de binnenplaats waar de speeltoestellen komen. Eerst hebben zij de binnenplaats verder leeg gemaakt en zijn begonnen met een stuk grond om te spitten.

Rond half 12 gingen Odil, Abe en Melissa naar de houtbazaar in het dorpje Hisor. Daar hebben wij planken gehaald om in de binnenplaats bankjes van te maken. Ook hebben we zand gehaald voor de zandbak en zijn we naar een timmerbedrijf geweest voor overleg over de delen die zij van hout gaan maken voor de speeltoestellen. De planken en het zand waren dezelfde middag nog gebracht en konden daarmee dus aan de slag.
Na de pauze gingen we allemaal weer bezig op de binnenplaats. De grond werd verder omgespit en de grootste stenen werden opgeruimd. Met kruiwagens met zand gingen we de zandbak vullen. Ondertussen werden de planken afgemeten en gezaagd voor de bankjes. Een paar van de oudste kinderen uit het internaat zagen dat we bezig waren en begonnen ons te helpen. We konden nu al wat vooruitgang zien op de binnenplaats. Morgen gaan we weer verder!

7 reacties, RSS

• ageeth

21 juli, 2015 om 17:47

Hoi lieve demi melissa en de rest.
    Superleuk om ook hier te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Ben supertrots op jullie.
    Xxx ageeth

• WIERD Miedema

21 juli, 2015 om 19:15

ik vind het geweldig wat jullie daar doen en lees met intresse de verslagen.

Groet WIERD miedema

• Suzanne

21 juli, 2015 om 20:43

Hallo toppers!! Wat ontzettend gaaf dat jullie project al vorm begint te krijgen. Onwijs leuk om te lezen waar jullie met elkaar mee bezig zijn. Dit is een onvergetelijke ervaring voor jullie all. Heel veel plezier met elkaar en voor de kindertjes daar. S6 en geniet van jullie tijd in Tajikistan. Maak er wat moois van met z’n allen.

• Janet van der Hoeven

22 juli, 2015 om 00:18

Geweldig om jullie verhaal te lezen. Zo knap van jullie dat jullie zo hard werken voor kinderen die niet alles hebben wat bij ons over het algemeen als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Ik heb heel veel bewondering voor jullie. Toppers!!!

• janneke

22 juli, 2015 om 00:38

Hé, dat is heerlijk om te zien…toch een paar kinderen. Fijn voor iedereen. Wat fijn dat jullie al zo lekker aan het klussen zijn zeg.
    Petje af hoor. Fijn dat het iets minder warm was. Maar desondanks nog erg warm, denk ik.
    Groetjes aan iedereen, veel succes en natuurlijk ook veel plezier met elkaar,
    Janneke

• Rudy, Saskia en Julian

22 juli, 2015 om 12:46

Leuk om te kunnen lezen waar jullie mee bezig zijn. We zijn erg benieuwd naar het eindresultaat op de binnenplaats.
    Mooi dat jullie je zo inzetten voor de kinderen daar!

We wensen jullie veel succes, maar ook plezier met elkaar!

Groeten, Rudy en Saskia, en een dikke knuffel van Julian voor Opa Abe

• Djoke Westerdijk

22 juli, 2015 om 22:16

Bedankt iedereen voor de reacties. Leuk dat jullie meelezen en reageren!