Vandaag is het alweer zaterdag, maar daar merk je hier niets van. Elke dag is gelijk, veel kabaal, broodbakkende vrouwen en toeterende auto’s.
We beginnen de dag met het kopen van een kruk voor Sjogroe in een apotheek. In de apotheek kun je werkelijk van alles kopen, hulpmiddellen, maar ook medische apparatuur.
Verder hebben we vandaag weer een afspraak met de directrice om de papieren voor de visa hier in Tadzjikistan klaar te maken, wat veel goedkoper is dan in Nederland.
We hebben ook nog even de wasmachines gecontroleerd en die zijn prima in orde. Vlakbij het gebouw van de wasmachines staat een gebouw met daarin een ligbad, dat aangesloten is op stromend water van een bron. Op zich zelf weer een prima oplosssing, alleen het hokje is zo vies met zelfs ontlasting op de vloer. Jammer dat het toezicht op hygiëne door het personeel voor de kinderen te kort schiet en dat verander je niet zomaar.
Over de staat van de wegen heb ik al wat verteld. De Chinezen leggen deze wegen aan in ruil voor grondstoffen zoals dat ook in Afrika gebeurt.
Dan nog iets over de flats. Deze zijn nog door de Russen gebouwd en zijn niet van goede kwaliteit. Ze zitten bijvoorbeeld vol met asbest. Je ziet echter vooral in Doeshanbe grote nieuwe flats verschijnen van duidelijk betere kwaliteit, dus ook wat dat betreft wordt het hier beter.
Vanmiddag zijn we nog op bezoek geweest bij Andaleb en zijn familie. Uiteraard weer eten en drinken en de dag is zomaar weer om.
Nou mensen, nog een dag en dan vliegen we al weer jullie kant op met een geweldige ervaring rijker.
Met de hartelijke groeten van Jan.

3 reacties, RSS

• Lammie

10 mei, 2014 om 23:21

Hallo mannen.
    Ik kom net terug van een geweldig feessie in Giethoornvan Jan zijn zus die 65 is geworden. Ook ik heb mijn buik nu vo met eten en drinken, en dat gaat bij jullie ook nog goed zo te horen.
    Ja, dat bad ziet er echt niet uit op de foto, zou ook wel aan vervanging toe zijn.
    En gelukkig nog maar een paar dagen, ik verlang ook wel naar de thuiskomst hoor.
    Dikke knufff Lammie

• Anna Rixt

11 mei, 2014 om 12:07

Alvast een hele goede reis terug mannen! Ik/we horen graag jullie verhalen snel in het echt!

Groetjes
    Anna Rixt

• Gieny Meekma

11 mei, 2014 om 13:28