Vanmorgen om kwart over zes opgestaan voor een wandeling door de stad. Je denkt dat het nog lekker rustig is in de stad, maar niets is minder waar: er zijn al massa’s mensen en auto’s onderweg. Na het ontbijt gaan we op stap om ramen te kopen. Hiervoor gaan we naar een modern bedrijf. Odil doet hier de onderhandelingen en bereikt een prachtige prijs die we voor nieuwe ramen in het schoolgedeelte van het internaat moeten betalen.
Lunchtijd komen we weer thuis en waar Alec op ons zit te wachten. Hij wil proberen de visa voor de groep in Tadzjikistan tegen een sterk gereduceerde prijs te regelen . Sharofiddin heeft intussen overleg met de huiseigenaar voor een langer verblijf van de jongens in de flat. Voor deze dag staat verder niets op het programma, daarom maar even uitgerust. Om vier uur rijden we met Odil naar het centrum en bekijken we daar het luxe centrum van de stad. Een mooi paleis, prachtige parken met fonteinen en vele grote moderne gebouwen. Dit alles staat in schril contrast met het leven op het platteland. Daar wordt weinig geld besteed aan de wegen en onderhoud van gebouwen.
Na een lekker biertje op een terras gaan we weer terug naar de flat waar de nasi voor ons klaar staat. Deze dag leek wel een vakantiedag, maar door de vele zaken waar je mee bezig bent en de warmte, was deze dag toch wel vermoeiend.
Morgen gaan we weer op stap voor huisvesting van de groep en een bezoek aan het internaat. We zijn hier druk bezig, maar genieten van wat we hier zien en beleven.

Groeten uit Dushanbe

3 reacties, RSS

• Lammie

7 mei, 2014 om 21:40

He mannen.
    Dat ziet er mooi uit in de stad, zal inderdaad een groot verschil zijn met het platteland.
    En een biertje en een poosje ontspanning daar is niks mis mee hoor, genieten is ook een kunst.
    En wat de warmte betreft, dat is hier aan de koele kant met een buitje hier en daar.
    Maar verder is alles aan het thuisfront prima. Jan de groeten van de kids en een vette lach van de drieling, en een tuut van mij. Tot het volgende verslag mannen.
    Lammie

• Rita

8 mei, 2014 om 07:54

Prachtig dat jullie al goede inkopen hebben gedaan voor deze zomer. Is Andaleb deze zomer ook jullie kok, of heeft hij al een baan? Heerlijk dat jullie “tussendoor” ook nog een beetje genieten van de omgeving en het mooie weer.
    Vanmorgen hebben we een wandeling van de vereniging. Het verschil in het weer is erg groot tussen jullie en hier. Het is hier fris en soms een bui. Groeten voor allemaal en liefs voor Abe.

• Gieny Meekma

8 mei, 2014 om 10:26

Wat zijn jullie heerlijk relaxt bezig en toch gebeurd er veel, wat het weer betreft kunnen jullie beter daar maar blijven want hier is het op het moment pet weer, en dan druk ik het ook nog netjes uit,
    De boeren hebben hun eerste slag weer geslagen ,wij nog niet, als Biologisch boer zijn meestal een week later en zijn ook wat rustiger.
    Jullie kunnen alweer aftellen, kunnen jullie wel even naar de kleding kijken of er een foto maken , dan krijg ik wel een indruk van het hoe en wat.
    Hé mannen,,,,, toi toi