Zo vlak voor de jaarwisseling wordt teruggekeken op het afgelopen jaar. Voor Stichting Stype was het weer een mooi jaar waarin veel bereikt is. Ook dit jaar kon er weer veel werk verzet worden doordat de stichting gesteund werd door veel mensen, waarvoor veel dank! Er zijn verschillende geldinzamelingsacties geweest die behalve een mooie opbrengst, eveneens meer bekendheid gegeven hebben aan het werk van de stichting. Eén van de hoogtepunten dit jaar was de groepsreis naar Tadzjikistan, waar tien vrijwilligers zelf gewerkt hebben aan het verbeteren van de leefomstandigheden van de kinderen in het internaat. Een vervallen binnenplaats veranderde in een kleurrijke speeltuin voor alle kinderen waar geschommeld, geklauterd en gespeeld kan worden. En hoewel het voor de groep soms flink afzien was om te werken in de binnenplaats onder de hete Tadzjiekse zon, de lach van een kind deed je dat allemaal vergeten. Naast de groepsreis heeft Stichting Stype ook dit jaar weer onderdak en studie geboden aan zeven jongeren in de hoofdstad Dushanbe. Het aanbieden van de mogelijkheid om te studeren, geeft deze jonge Tadzjieken een beter toekomstperspectief.

Bij terugkijken op het afgelopen jaar hoort ook een vooruitblik op het nieuwe jaar. Er worden weer plannen gemaakt voor geldinzamelingsacties en het bereiken van meer publiciteit rondom het werk van de stichting. Helaas behoort een groepsreis niet tot één van de plannen van het komende jaar. Het stichtingsbestuur heeft besloten om in 2016 niet met een groep naar Tadzjikistan af te reizen. Wel gaat er in de loop van het jaar een afvaardiging van het bestuur naar het land om de contacten te onderhouden en om te bekijken welke werkzaamheden eventueel in een volgend jaar door een groep gedaan kunnen worden. Geen groepsreis betekent echter niet dat er geen acties gehouden worden en we hopen dan ook dat we in 2016 (weer) een beroep op u kunnen doen! Zowel financiële steun als hulp bij bijvoorbeeld verkoopacties is van harte welkom. En heeft u een goed idee voor een geldinzamelingsactie? Laat het ons weten!

Alvast mooie en gezegende kerstdagen toegewenst en een goede jaarwisseling. Graag tot ziens in 2016!