De suikerbrodenactie heeft €750 opgeleverd!

In Wommels en omstreken hebben vrijwilligers van Stichting Stype suikerbroden verkocht. De broden werden beschikbaar gesteld door Echte Bakker Posthuma. Na vier dagen waren alle 500 stuks verkocht! Alle kopers heel hartelijk bedankt.

Met de opbrengst van deze actie kan onder andere weer voorzien worden in de kost en inwoning van zes lichamelijk beperkte jongens in een flat in de hoofdstad van Tadzjikistan. De jongens mogen op kosten van de stichting in de flat wonen, op de voorwaarde dat zij studeren. De studiekosten voor gehandicapten worden betaald door de regering. Zonder steun van Stichting Stype is het voor deze jongens bijna onmogelijk om te studeren. De jongens zijn afkomstig uit arme gezinnen die vaak ver buiten de stad wonen. Door voor hen de kost en inwoning te betalen, kan de stichting bijdragen aan het verbeteren van hun toekomstperspectief. Er is regelmatig contact met de flatbewoners en één van de afgestudeerde jongens houdt toezicht, onderhoudt het contact met de stichting en beheert de geldzaken. Daarnaast gaat er twee keer per jaar een bestuurslid (of twee) naar Tadzjikistan, op eigen kosten.

Zoals u kunt lezen: iedere cent van de actie wordt goed besteed en u heeft er zelf ook nog wat lekkers aan overgehouden! Nogmaals hartelijk dank!