Afgelopen maandag vond het benefietconcert van de Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’ plaats in Theater Sneek. Verschillende mensen, jong en oud, hebben genoten van het prachtige repertoire van dit orkest. Na de pauze werden een aantal kerstnummers gespeeld. Een hoogtepunt van de avond was de muziek die speciaal gecomponeerd was op filmbeelden uit Tadzjikistan. De film liet in vijf minuten zien waarom hulp in het internaat in Tadzjikistan nodig is, maar ook wat het effect is van het werk van Stichting Stype, de groepen die er zomers heen gaan en het geld dat in het project wordt gestoken.

De opbrengst van het concert is nog niet precies bekend, maar wordt geschat op ongeveer €4000. Begin volgend jaar hopen we de exacte opbrengst bekend te maken. Namens het bestuur wil ik hierbij nogmaals de Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’ bedanken, evenals het Theater Sneek, de sponsoren en natuurlijk alle bezoekers van het concert.

Één reactie, RSS

• Jan en Lammie Hulst

zegt op:
    25 december, 2014 om 09:06

We zijn erg blij dat het zo goed verlopen is, en de opbrengst is natuurlijk het belangrijkste voor de kinderen daarginds. Het was een prachtige avond.