Salom,

Deze ochtend zijn wij (Idwer en Sjoukje) begonnen met de kinderen samen met Jelle. We hebben de kinderen vermaakt met verschillende spelletjes zoals zakdoekje leggen, moordenaartje en het zingen van hoofd, schouders, knie en teen. Daarna hebben we gespeeld met het nieuwe speelgoed dat Hanna voor ze had gekocht, de kinderen waren erg blij.

In de middag zijn we begonnen met de finishing touch in de lokalen, dit was verven en schoonmaken. Daarna hebben we de Tadzjiekse vrouwen geholpen met het opruimen van het washok waar morgen een nieuwe vloer in wordt gelegd. Dit was een erg smerig karweitje: vieze dekens, muizen die we hoorden piepen en kruipen en een pislucht. Knop om en door, want daar zijn we hier toevallig voor.  Daarna zijn we zingend teruggegaan naar het kamp. We hebben een erg leuke en gezellige dag gehad! De tijd vliegt ..

Kusjes uit Tadzjikistan

Idwer en Sjoukje

5 reacties, RSS

• lammie

6 augustus, 2014 om 18:51

Goed bezig dus. Nog een paar dagen en dan ist ook klaar, en kunnen jullie tevreden terugkijken. Zie uit naar verslag van morgen, leuk om elke dag te lezen. Gr. Lammie

• Pyt Jaarsma

6 augustus, 2014 om 20:42

Goedenavond allemaal,

Allemaal goed bezig daarginds. Ik volg jullie al zo’n anderhalve week en volgens mij komen alle doelstellingen die van te voren gemaakt zijn af. Zelfs een niet geplande vloerreparatie is geen probleem voor jullie. Volgens de berichten is het verblijf waar jullie logeren super. Ook maken jullie dit jaar een bruiloft mee wat in zo’n land voor onze begrippen best bijzonder zal zijn.
    Naast het werk wat jullie verzetten hoop ik dat er ook tijd is om te genieten en wat van de cultuur van het land oppikken.

Groet,
    Pyt.

• Janneke

6 augustus, 2014 om 21:13

Lieve allemaal,

Piet heeft alle goede dingen al benoemd, de verslagen die jullie schrijven zijn super. Soms lees ik mooie dingen op facebook van jullie. Jullie verwennen ons met de informatie…..bedankt, dan voelt het dichterbij,

Sterkte, succes en leafs foar jimme,

Janneke

• Gieny Meekma

7 augustus, 2014 om 10:01

Een groet voor jullie allemaal en maak er nog een paar mooie laatste dagen van in het mooie Tadzjikistan.
    ( rijmt ook nog)

Gr v Lieuwe en Gieny
    en een slik om de snuut foar Anna-Rixt van Hiske

• Griet boersma

7 augustus, 2014 om 19:04

Floris Sjoukje Ditmer Gerben en alle anderen met genoegen jullie verslagen gelezen. Prachtig dat werk dat jullie daar verrichten Daar zijn kinderen nog blij met de kleine dingen en hebben geen mobielje of ander lux speelgoed,Mooi die foto’s waar jullie hard werken en de kinderen vermaken met spelletjes en daarna een frisse duik nemen in het zwembad.Super jongelui zijn jullie. Nog veel succes delaatste dagen en sterkte bij het afscheid van de kinderen een groet uit Easterwierrum van Broer en Griet.