Verslag van Abe.

Na een vrij weekend zijn we weer aan de slag gegaan in het internaat. Idwer en Houkje zijn met de kinderen in de weer geweest. Langzamerhand neemt het aantal kinderen in het internaat weer toe. Zo nu en dan komen er kinderen bij ons die nog geen nieuwe kleding hebben gekregen. In dat geval maken ze een bezoekje aan het kledingmagazijn voor een nieuwe setje kleding.

’s Ochtends hebben Gerlof en Demi met Odil een aantal inkopen gedaan op de bouwmarkt. Ook hebben ze contact gehad met de timmerman die vandaag materialen voor de speeltuin zou leveren. Helaas kon de levering door droevige privé-omstandigheden niet doorgaan. We zijn dus verder gegaan met de materialen die vorige week al zijn geleverd. De schommels zijn inmiddels grotendeels klaar. We hebben alle bankjes eenmaal geverfd in blauw, geel en rood. De rand van de zandbak is geverfd in het rood. De schilders zijn behoorlijk actief geweest en maken er een fleurig geheel van. Tijdens onze werkzaamheden werd al druk van de schommels gebruik gemaakt.

De palen van de speeltoestellen moeten 60 cm in de grond komen. Dat kost veel energie. De grond zit vol grote keien en heb je er eindelijk een steen met veel moeite uit, dan blijkt de volgende er weer onder te zitten. Gelukkig krijgen we veel hulp van onze Tadzjiekse hulp Hakimov (de vader van Ramazon). Er wordt altijd voldoende drinkwater mee genomen, maar als je even niet oplet kun je het kostbare water wel weg doen. Vanmiddag was er een Tadzjieks meisje dat uit mijn fles stond te drinken en je wilt het risico niet lopen hierdoor ziek te worden.

Gerlof en Houkje hebben een grote schommelbak gemaakt waar ernstige gehandicapte kinderen in kunnen zitten. Deze zal morgen worden geplaatst. Djoke is op onze werkplaats degene die zorgt voor de koffie en het allemaal een beetje netjes houdt. We proberen voor iedereen een taak te vinden, maar vaak lopen de werkzaamheden anders dan gepland.

Gelukkig valt het aantal zieken mee, we hebben één patiënt die vandaag niet mee kon gaan naar het werk, maar deze voelt zich nu gelukkig al beter. Vanavond hebben de Tadzjiekse koks patat frites voor ons klaargemaakt. Hoewel het anders is dan thuis, hebben we er lekker van gegeten. Er wordt goed voor ons gezorgd! Er wordt gekookt, gewassen en voor ons opgeruimd en dat is fijn als we overdag in het internaat aan het werk zijn geweest.

Groetjes voor iedereen die dit leest en met ons meeleeft.

Abe

5 reacties, RSS

• lammie en Jan

27 juli, 2015 om 17:44

Het ziet er goed uit luitjes, prima werk zo te zien. Groetjes uit Steggerda voor allen.

• Rita Akkerboom

27 juli, 2015 om 18:27

Het is prachtig om te zien dat jullie inspanningen meteen al beloond worden door de kinderen. Ze maken er nu al gebruik van. Welke toestellen gaan jullie nog meer maken? Het wordt een fleurige speelplaats. Ik hoop dat die enen patiënt weer een beetje opknapt en morgen weer met jullie mee kan naar het internaat.
    Groetjes uit Noordwolde

• Janneke

28 juli, 2015 om 13:25

Lieve allemaal,
    Wat fijn al de opbouwende dingen te horen en ook nog te zien. Hopelijk is er genoeg verscheidenheid aan kleding en helpt het de kids weer aan wat goede kleren…het is erg genieten om jullie te ‘zien’ en ‘horen’ genieten.
    Geweldig, sterkte met de warmte…het is hevig hè

Groetjes van Janneke

• Griet Boersma

28 juli, 2015 om 19:47

Hoi allemaal wat zijn de kinderen daar nog blij met alles wat jullie voor hun doen.Dat is fijn werken.Hoe dankbaar was dat meisje wat nu terug kwam en zag hoe mooi het nu was. Ook fijn dat het onderhouden word als jullie er niet zijn.Natuurlijk is er altijd wat te doen dat blijft ook zo. heel veel plezier daar nog en werk ze.Leafs en groeten van Griet ik van Broer natuurlijk.

• Rudy, Saskia en Julian

28 juli, 2015 om 22:25

Beste allen,
    De binnenplaats wordt zo langzaamaan al een mooi speelterrein. Een goed resultaat, en wat leuk dat de kinderen er al gebruik van maken!
    En fijn dat de kinderen kleding uit kunnen zoeken. Voor ons zo gewoon, maar voor hen waarschijnlijk heel bijzonder.

Succes nog met de werkzaamheden, en een goede tijd met elkaar toegewenst!

Hartelijke groeten voor allemaal, en een dikke kus van Julian voor Opa. Een mooi verslag van de dag!