Vandaag zijn wij naar de hoofdstad van Tadzjikistan geweest, Dushanbe. Daar hebben wij het onderkomen van de tolken gezien: een tadzjikse flat. We waren verbaasd hoe de mensen hier leven: bedden in de woonkamer, geen gasfornuis en veel mensen in één appartement.

Hierna zijn we naar verschillende winkeltjes gegaan om spullen te halen. In de winkeltjes werden wij verrast, omdat er ook hier in Tadzjikistan gewoon normaal eten is, zoals Snickers, chips, pasta en Milka-chocolade. Hierdoor voelden wij ons nog meer thuis.

Waar wij erg van zijn geschrokken is het verkeer hier. De mensen rijden aan beide kanten, halen elkaar in waar ze willen en de snelheid mogen ze zelf bepalen.

Nadat we terug waren uit de stad, zijn wij ook nog aan het werk gegaan in het internaat. Al met al een leuke interessante ervaring!

Sjoukje & Jelle 🙂

Wij zijn vandaag na het ontbijt met een busje naar het internaat gegaan, waar we zijn begonnen met de eerste werkzaamheden. Onder andere de vensterbanken van de leslokalen opmetselen en de kapotte plekken in de muren opvullen. Ook zijn we begonnen met het schuren van de drie lokalen. Om 12 uur zijn we terug naar het kamp gegaan waar we hebben gegeten en gezwommen of even lekker hebben liggen rusten. Daarna zijn we weer verder gegaan met de werkzaamheden in het internaat. De dames hebben de kinderen in het internaat vermaakt.

Vanavond na het eten gaan we met z’n allen naar Dushanbe om daar even een kijkje te nemen. Het was vandaag bewolkt en dus ook niet zo super warm, dat is wel lekker. We hebben ook uitzicht op het nationale elftal die hier aan het trainen is. Tot morgen!

Dietmer & Hendrik

5 reacties, RSS

• Lammie Hulst

29 juli, 2014 om 19:33

Zo te lezen gaat het wel goed bij jullie, en fijn dat je af en toe even een frisse duik kunt nemen., al valt de warmte zo te horen wel mee. Nou…hier bij ons ist warm hoor, beetje erg zelfs. Groeten voor allen en voor jan een dikke tuut.

• Janneke

29 juli, 2014 om 20:40

Lieve allemaal,
    Wat fijn dat jullie al het nodige gezien hebben en al een beginnetje gemaakt hebben in het internaat En via Gieny las ik dat jullie een goed onderkomen hebben deze twee weken…heel belangrijk, want jullie verdienen het om goed te eten en te slapen, Anders is het niet vol te houden. En vooral niet te vergeten om ook heel veel plezier te hebben met elkaar en er voor elkaar te zijn. Waar ik natuurlijk heel nieuwsgierig naar ben is hoeveel kinderen er zijn, i.v.m. vakantie van school, en hoe het met de kinderen gaat. En welke kinderen er dit jaar zijn, nu jullie er zijn, Ik zie ze nooit in het echt en dat zal misschien ook wel nooit lukken, maar als we weten dat ze er een beetje goed uitzien en wat aan de kleren hebben….is die kleine missie op dat vlak weer een beetje geslaagd. Succes, sterkte en ook veel plezier allemaal, En een knuffel voor de kids in het internaat.

Leafs fan Janneke

• Anna

30 juli, 2014 om 09:22

Leuk reisverslag, maar het kan toch niet zo zijn dat alleen de dames met de kinderen bezig zijn? Of wordt er vandaag gewisseld?
    Mooie foto’s. Klussen in een witte broek, dat kan alleen Hendrik zijn.
    Werk ze!

• Gieny Meekma

30 juli, 2014 om 11:16

Leuk om te zien hoe de kinderen worden “verwent” met een glimlach om hun smoeltje en om de foto s weer te zien met jullie bezigheden, waar wij vorig zijn gestopt ,wordt het werk gewoon weer opgepakt, het is, of we niet zijn weg geweest.
    Het is hier super mooi weer maar geen drup regen gehad zoals in het zuiden van Nederl. en Steggerda (hi hi)
    Hé jongelui, hoop dat internet een beetje op gang komt bij jullie want de berichtjes van deze kant is iets waar je op het eind van dag echt naar uit kijkt.
    Zal nu lasagne maken Anna-Rixt.

Gr Lieuwe en Gieny

• Tineke Eringa

30 juli, 2014 om 11:31

It is ek no wer moai om jimme reisferslaggen te lêzen en te sjen wat jimme dêr sa meimeitsje.
    In goede tiid winske en folle sterkte as it in kear wat tsjin sit of net slagget. Ik hoopje dat jimme dêr folle dwaan kinne yn it ynternaat, en ek foar de bern.
    Lit ús mar genietsje fan jimme ferhalen.Mei in groet en oant sjen, Tineke Eringa-Dijkstra