Verslag door Jelle

Nadat we vrijdagochtend vroeg richting Schiphol waren vertrokken en het vliegtuig hebben gepakt, zijn we dan nu toch eindelijk in Tadzjikistan! De vlucht verliep soepel en we hadden de luxe van een erg mooi vliegtuig. Rond een uur of 4.30 lokale tijd landden we allemaal veilig op het vliegveld van Dushanbe.
Met een taxibusje vertrokken we snel naar ons onderkomen. Hier aangekomen was ik blij verrast met onze verblijfplaats: een mooie overdekte binnenplaats waar de eettafels staan, veel slaapkamers en goed sanitair en zelfs een bubbelbad. Die heb ik snel al een keer uitgetest. Het enige minpuntje van de dag was dat we nog niet direct naar het internaat konden, omdat het internaat gesloten was in verband met het suikerfeest. Toen we dit te horen kregen, hebben we besloten dat we ’s middags wel naar een zwembad konden gaan om verder uit te rusten van de lange reis en het warmteverschil. Een warme taxirit verder stappen we tussen de bergen uit bij een mooi zwembad met lekkere banken om op te relaxen. Ook was de mogelijkheid om een Tadzjiekse waterpijp te huren en die mogelijkheid hebben een aantal niet laten schieten. Weer wedergekeerd in ons onderkomen hebben we heerlijk gegeten. Nog even ontspannen en dan vroeg op bed, want morgen begint het echte werk!

6 reacties, RSS

• lammie en Jan

18 juli, 2015 om 18:44

Fijn dat alles voorspoedig ging. Veel succes

• Rita Akkerboom

18 juli, 2015 om 18:49

Hallo allemaal,
    Heel mooi dat de reis goed is verlopen en dat jullie nu eerst even kunnen wennen aan de extreme warmte.
    Een plezierige periode, maar vooral sterkte met het werken onder deze warme omstandigheden.
    Groet voor allemaal.
    Rita

• Tineke Eringa

18 juli, 2015 om 20:55

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en de tijd hadden om uit te rusten.
    Ik wens jullie allemaal een goede tijd daar, en hoop te kunnen genieten van jullie reisverslagen.
    Met een hartelijke groet, Tineke Eringa

• aljosja

18 juli, 2015 om 20:58

Hallo ik hoop dat jullie een leuke en interessante ervaring opdoen. Dit zal je nooit meer vergeten.groet aljosja geuze

• Janneke

19 juli, 2015 om 08:20

Wat fijn te horen daalde reis goed is verlopen… Een hele lange reis. Heel veel sterkte met het werken met de extreme warmte. Lekker genieten van de kinderen en natuurlijk van elkaar.
    Succes en leafs fan Janneke

• opa en rijpma

21 juli, 2015 om 17:04

hallo jelle,een goed reisverslag heb je gemaakt.
    wel goed dat jullie de eerste dag konden aclimatiseren en uitrusten.
    is je voet al weer wat beter?
    gr v.opa en oma