Afgelopen zaterdag heeft de groep Tadzjikistangangers traditiegetrouw de laatste etappe van de Elfstedenwandeltocht gelopen van Dokkum naar Leeuwarden. Met het lopen van deze tocht van 28,57 km, is geld ingezameld voor de reis naar Tadzjikistan. De deelnemers hebben zich laten sponsoren door familie, vrienden, collega’s en kennissen.

Naast de 9 Tadzjikistangangers, liepen ook familie en kennissen van de groep mee namens de stichting, waardoor de groep in totaal uit 14 personen bestond. Onderweg zijn folders uitgedeeld aan wandelaars en voorbijgangers en vaak leidde dit tot leuke gesprekken en soms zelfs tot een spontane gift! De Tadzjiekse vlag had veel bekijks en zoals ieder jaar moest een aantal keer uitgelegd worden dat dit niet de vlag van Italië is. Tussen 12 en 1 uur ’s middags is iedereen gefinisht in Leeuwarden, waar ze een welverdiende medaille en een bloemetje kregen. Met deze sponsoractie is totaal zo’n € 2.055 opgehaald!

Afgelopen vier weken is een flessenbonnenactie geweest in Jumbo Kooistra in Bolsward. De inzameling van de bonnen heeft € 201,82 opgeleverd!

Prachtige bedragen waar de groep deze zomer heel wat werk mee kan verzetten! Alle donateurs bedankt voor uw steun en wandelaars: bedankt voor jullie inzet!