Goeie.

Vandaag zijn Floris, Jelle en ik (Gerben) begonnen met de vloer in het washok van het internaat. Het was de bedoeling dat we alleen nieuwe planken zouden leggen en de oude balken weer te gebruiken. Alleen toen we de oude planken eruit hadden gebeukt, bleek dat de draagbalken stokjeverrot waren. Zodoende kwamen wij tot de conclusie dat het wijselijk was om deze balken te vervangen. Zo gezegd zo gedaan. We konden hout uit het internaat gebruiken en hebben een paar mooie nieuwe planken uitgezocht. Vervolgens zijn we begonnen met de balken te leggen. Zo waterpas mogelijk maar dat is bijna geen doen met een vloer die nog meer deint dan de Noordzee. Even zo goed zijn we lekker opgeschoten met de vloer en hopen we morgen het projectje af te ronden.

Vanavond gaan we met een deel van de groep naar Dushanbe om nog even het terras op en nog even samboni’s te pinnen. Morgen gaan we de laatste dingen in het internaat afronden en zaterdag nog even naar de bazar om nog wat dingen aan te schaffen. Zaterdagavond hebben we de trouwerij van Sjarofiddin. Daar kijken we wel naar uit, omdat we zoiets natuurlijk niet dagelijks mee maken en al helemaal niet in zo’n andere cultuur.

Aldus een samenvatting van wat wij zoal hebben gedaan.

Met vriendelijke groet

Floris Miedema en Gerben de Vries

4 reacties, RSS

• Lammie Hulst

7 augustus, 2014 om 20:14

Goed weer bezig dus, en inderdaad de uren voor het werk daar zijn nu bijna te tellen. Veel succes met de laatste loodjes en veel plezier met het uitstapje en de bruiloft, ben benieuwd naar de verhalen en foto’s. Lammie

• Gretha Meekma

7 augustus, 2014 om 20:46

Hallo allemaal,
    Fijn dat de werkzaamheden allemaal goed verloopt.
    Wij lezen dat jullie dit allemaal met veel plezier en inzet doen.
    Wat zullen jullie vele blije kindergezichtjes zien. Daar doen jullie het voor.
    Geweldig.
    Een hartelijke groet vanuit Meeden en voor Anna Rixt een dikke tut.
    Elzo en Gretha Meekma

• Lieuwe Meekma

9 augustus, 2014 om 11:44

Hallo der is al wer hiel wat opknapt yn it ynternaat.Hoopli ha in soad minsken der plezier fan.
    Ek dejingen dy’t der oanmei holpen ha om it moochlik te meitsjen.
    Lit de switdrikkes foldwaaning wêze.
    Sneon mar in moaie trouwerij: elk sil dan wol tsjûge wêze fansels.
    Bin wer benijd nei de ferhalen dy”t jimme mei nimme sille.
    Wij winskje jimme in goede reis nei hûs ta en wol thús.

de groeten fan Lieuwe en Gieny fan de bistebuorkerij

• Janneke

9 augustus, 2014 om 17:22

Lieve allemaal,

Wat hebben jullie alweer veel dingen gedaan, het is echt hartstikke knap. Ik hoop dat jullie ook veel plezier hebben, want als dat goed, gaat willen de werkzaamheden ook veel beter. En tot slot de trouwerij, wat cool om dat mee te maken. Ik hoop dat jullie veel foto’s kunnen maken.
    Dat jullie dit mee kunnen maken is natuurlijk een prachtige herinnering die je mee neemt….voor altijd.

Veel plezier, sterkte en alvast een goede reis….we zien jullie alweer snel terug…Het afscheid is voor een aantal van jullie
    heel zwaar, neem er de tijd voor maar probeer het afscheid niet te lang te maken. Jullie vinden het vast niet leuk om te horen, maar het is een feit dat de kids achter blijven en weer een jaar lang hopen op jullie komst… en jullie worden straks weer meegenomen in je dingen in Nederland, school, werk etc. Maar dat een aantal van jullie buikpijn hebben en verdrietig zijn….dat mag, heel logisch

Voor degene die het nodig hebben een dikke knuffel.
    We zijn benieuwd naar de verhalen, geweldig!

Janneke