In de herfst van 2015 heeft Stichting Stype hulp gevraagd voor de aanschaf van nieuwe ortheses voor de Tadzjiekse vrouw Khursheda. Haar oude ortheses zijn een aantal jaar oud en erg versleten. Ze kan er eigenlijk niet meer op lopen zonder pijn te hebben, maar zonder ortheses kan ze ook niet.

Roel Renkema van Rameau Orthopedische Schoentechniek uit Sneek heeft nieuwe ortheses voor Khursheda gemaakt. De ortheses zijn geheel gesponsord door de firma Rameau. Een geweldig gebaar van de firma Rameau! Vanmiddag vond de overhandiging van de ortheses plaats. Een kennis van Khursheda, een Tadzjiek die op privé-gelegenheid op bezoek is in Nederland, heeft de ortheses in ontvangst genomen.

De ortheses zijn gemaakt van hoogwaardig en duurzaam materiaal, zodat Khursheda weer een aantal jaar vooruit kan. Omdat de ortheses waarschijnlijk over een paar jaar weer vervangen zullen moeten worden, zullen bouwtekeningen van de ortheses meegenomen worden naar Tadzjikistan, zodat deze kennis overgedragen kan worden aan de schoenmakers in dat land. De donaties die binnengekomen zijn voor Khursheda zullen besteed worden aan deze kennisoverdracht en aan het aanschaffen van goed materiaal om de ortheses te maken.

Één reactie, RSS

• K.Plantinga

zegt op:
    29 januari, 2016 om 11:44

Wat ben ik gelukkig dat ik nu lees dat Khursheda eindelijk haar zo nodige ortheses krijgt,geweldig.
    Bedankt voor ieder die hier aan heeft mee geholpen,super. Groeten Klaas.