Gisteren hebben we de laatste werkzaamheden verricht in en aan het nieuwe gebouw. Het buitenschilderwerk is afgerond. Ondanks onze kritiek vooraf op de kleuren en uitvoerbaarheid ziet het gebouw er prachtig uit. Het valt gelijk op als je op het terrein van het internaat bent. De grootste klus gisteren was het leggen van het laatste stukje van de vloer. Het is een mooi geheel geworden. De laatste dagen werden we helaas geplaagd door sanitaire problemen. Zes van de zeven groepsleden werden hierdoor getroffen. Als groep hebben we door hard te werken een mooi resultaat behaald, iets waar we trots op kunnen zijn.

Gisteren werden we door de directie uitgenodigd om ons te bedanken voor de prestatie die we geleverd hebben. Ze was ons erg dankbaar en verwachtte dat de kinderen na terugkomst van de vakantie erg verrast zouden zijn door het nieuwe gebouw. Als dank kregen de groepsleden ieder een Tadzjieks geschenk. Met enige weemoed hebben we na een intensief verblijf daar afscheid van het internaat genomen.

Vandaag zijn enkele leden van de groep nog even terug geweest naar het internaat om daar de door ons achtergelaten rommel op te ruimen. Anderen hebben een bergpark met een groot herdenkingsmonument bezocht. Deze dag hebben we afgesloten met een etentje in de flat. Hierbij werd over en weer een dankwoord uitgesproken.

Als groep kunnen terugzien op een periode waarin we veel werk hebben verzet en bovendien hebben genoten van dit bijzondere land en zijn inwoners. Voor de meesten van ons zal dit een levenslange herinnering blijven. Fijn ook dat we voor deze klus gesteund werden door de mensen thuis en degenen die het financieel mogelijk hebben gemaakt dit werk uit te kunnen voeren.

Morgenochtend om 2.30 uur plaatselijke tijd starten we onze terugreis naar Nederland. We hopen om  ongeveer 13.00 uur op Schiphol aan te komen.

Groeten van Age Jelle, Anna-Rixt, Jaap, Marten, Geartsje, Wieke en Abe.

Op de foto: Jaap, Ramazon, Wieke, Age Jelle, directrice internaat, Geartsje, medewerker internaat, Abe (voor). Deelnemers Anna-Rixt en Marten missen op deze foto.