Na een lange reis vanaf Schiphol, waren we vanmorgen om 6 uur Tadzjiekse tijd in de flat in Dushanbe. Helaas was Abe zijn koffer niet verschenen aan de lopende band op het vliegveld. Waarschijnlijk komt de koffer, met onder andere warme winterkleding voor de kinderen in het internaat, morgen aan in Dushanbe. Vanmorgen hebben we de nieuwjaarspresentjes uitgedeeld aan de kinderen in het internaat. Het was nog een hele klus om alle 300 pakketjes en de chauffeur, Abe, Navruz, Odil en mij in het busje te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt en heeft ieder kind een pakketje gekregen. De kinderen waren heel blij en dankbaar, een mooi gezicht. Abe heeft mij nog een korte rondleiding gegeven in het internaat, want het is voor mij de eerste keer dat ik in Tadzjikistan ben! Bepaalde gedeelten van het internaat zien er goed uit, maar er is ook nog genoeg dat verbeterd kan en moet worden! Morgen hopen we met de directrice te bespreken wat we bij een volgende groepsreis aan kunnen pakken. Na het bezoek aan het internaat, zijn we naar het kamp gereden waar de groep vorig jaar verbleef. Daar hebben we geluncht, een rondleiding gekregen over het terrein en alvast de mogelijkheden voor een verblijf besproken met de eigenaar van het kamp. Ondertussen was het half 4 geweest en zijn we terug gegaan naar de flat. Dit was een spannende en enerverende reis. De eerste beste auto die we tegenkwamen, wilde ons wel meenemen en zo zijn we liftend naar Dushanbe gegaan, de auto al slalommend om de diepe kuilen en tegenliggers. Na zo’n lange nacht en dag vielen onze ogen al snel dicht.

5 reacties, RSS

• Anna-Rixt

29 december, 2014 om 16:28

Hoi Djoke & Abe,

Wat leuk om weer reisverslagen te kunnen lezen!! Wat voor presentje hebben de kinderen gekregen?
    Groetjes aan iedereen daar en veel succes & vooral ook plezier daar!

Groeten,
    Anna-Rixt

• Djoke Westerdijk

30 december, 2014 om 18:06

In de doosjes zat eten, snoep, mandarijntje en een klein speelgoeddingetje. Ik heb vandaag ook andere kinderen gezien met soortgelijke pakketjes. Je kunt het vergelijken met een kerstpakket in Nederland, maar dan wat kleiner 🙂

• lammie en Jan

29 december, 2014 om 17:36

Hallo Abe en Djoke.
    Enig om weer iets te horen vanuit Tadzjikistan. Hopen dat de koffer (geen koffie) morgen aankomt. Succes luitjes.

• Djoke Westerdijk

30 december, 2014 om 18:07

Abe zijn koffie én de koffer zijn vandaag aangekomen! 😉

• Gieny