Bêste minsken,

Alwer de lêste wurkdei! Alles rint no neffens plenning. Lytse putsjes skilderwurk, doarren skjinmeitsje, ark oprêde. En hulde foar Gerben, Floris en Jelle: fan ‘e moarn foar iten wie de flier yn it waskhok … klear !!

Maar … niet zonder tegenslagen. In het internaat is een aantal bouwvakkers bezig, en geregeld gooiden die balken en planken die ze van hun werk over hadden op een stapel. Wij mochten daarvan gebruiken. Tenminste, dat dachten we. Vooral de balken waren erg handig als ondersteuning van de vloer. Zelfs voor Tadzjiekse begrippen goedkoop! Maar vandaag kwam de aap uit de mouw: we mochten alleen korte stukjes gebruiken, de hele balken moesten terug naar de leverancier. De onderaannemer was erg bang dat hij van de aannemer op zijn kop zou krijgen, of de beschuldiging dat hij materiaal achterover drukte, en had zelfs zijn zondagse kleren aangedaan om duidelijk te maken dat dit een ernstige zaak was. Uiteindelijk ging hij ermee akkoord dat we de balken betaalden (ze waren toch al verzaagd), en hopelijk zijn we daarmee van het gedoe af.

Morgen houden we een soort oplevering voor de directrice in klein comité, en dan mogen we ter bruiloft. Daar zijn we wel erg benieuwd naar, hopelijk lukt het ook om foto’s te maken.

Tot slot willen we Abe graag feliciteren met zijn 70ste verjaardag, of zoals ze hier zeggen: bo ruzi tawalloedi haftadsola!

Hertlike groetnis,

Liuwe

6 reacties, RSS

• Lammie

9 augustus, 2014 om 08:46

Tjong wat een gedoe mit die balken en as et dan nu maar klaar is. Geniet samen van de laatste dagen en vooral van de bruiloft dat zal toch wel heel bijzonder zijn. Groet uit een nu regenachtig Steggerda. Lammie

• Abe Timmermans

9 augustus, 2014 om 09:25

Bedankt voor jullie felicitaties.
    Geweldig dat jullie het werk hebben kunnen afronden wat jullie je hadden voorgenomen. Nu nog maar genieten van het feest bij Sharofiddin en het uitje naar de bergen. Al vast een goede thuisreis en we zien uit naar de verhalen die jullie te vertellen hebben.
    Groeten van Rita en Abe

• Janneke

9 augustus, 2014 om 17:34

Zo jongens, Gerben Floris en Jelle,
    Als jullie al zulke klussen kunnen doen heb ik hier in Friesland ook nog wel wat!
    Wat knap zeg…is maar een ‘grapke hjer! Maar het mag wel even benoemd worden als je met tegenwerk het toch voor elkaar krijgt is dat geweldig, ik kan niet anders zeggen…
    Een fijn feest en een goeie reis. Mag ik vragen hoe laat jullie vertrekken? Het is de vraag of dit nog beantwoord kan worden. Maar dat geeft niet…dan ‘gjin ik efkes nei pake en beppe Bruinsma….die witte alles’…fijn hè Houkje deze pake en beppe,

Leafs foar jimme allegear fan Janneke

• Kasimier

9 augustus, 2014 om 18:39

Voor de gehele groep

Na gedane arbeid en een leuke bruiloft daar, is het helaas zover om weer naar huis te gaan.

Jullie hebben goed werk verricht en daar mogen jullie trots op zijn.

Groetjes uit Bolsward

Opa Henk en Oma Mieke ( een dikke knuffel Lois.)

• Gieny Meekma

9 augustus, 2014 om 20:15

Groep Tadzjikistangangers

Een hele goeie reis terug naar Nederland, ik weet bijna wel zeker dat dit voor jullie allemaal een onvergetelijke veertien dagen zijn geweest en jullie niet uitgesproken raken over de bevolking van Tadzjikistan en vooral de kinderen en natuurlijk,, als klap op de vuurpijl,, de bruiloft van Sharofiddin, een hele belevenis om mee te maken.
    De laatste dag nog even alles op je in laten werken en dan begint volgende week het gewone leven weer en neem je Tadzjikistan mee in je rugzakje en dat nemen ze niet meer van af..

Toi Toi
    Lieuwe en Gieny