Vandaag is Liuwe Westra namens de Stichting samen met onze tolk Sjarofiddin op bezoek geweest in het internaat te Hisor. Sinds vijf maanden werkt daar een nieuwe directrice: mevrouw Sjarofova Bibihavo.

De ontvangst was bijzonder hartelijk. Ondanks de ramadan moesten we op haar kantoor lunchen, want: “Een gast is een geschenk van God.” De uitstekende lunch kwam uit de keuken van het internaat en was hetzelfde als wat de kinderen kregen. De kinderen krijgen nu (‘gewoon’, zouden wij zeggen) drie keer per dag een goede maaltijd.

Mevrouw Bibihavo heef zich ten doel gesteld, de omstandigheden in het internaat verder te verbeteren en sprak haar dank uit voor alles wat de Stichting Stype Tadzjikistan in voorgaande jaren heeft gedaan. Uiteraard hoopte ze ook, dat de samenwerking door zou kunnen gaan!

Hierboven enkele foto’s (klik rechts op de foto om de volgende foto te zien)

De gehaakte kleden op de stoelen en banken in de directeurskamer zijn eigenhandig door verschillende van onze Friese vrijwilligers gemaakt. In deze tijd van het jaar zijn ze als deken niet nodig, maar toen de directrice ze ongebruikt zag liggen, vond ze ze te mooi om ze niet te gebruiken!

Op een andere foto is de therapieruimte te zien, met ‘onze’ muurschildering nog uit 2007. De ruimte heeft een opknapbeurt gekregen, en functioneert nu helemaal naar behoren!

Één reactie, RSS

• Anna-Rixt

zegt op:
    30 mei, 2017 om 17:53

Super gaaf om de muurschildering weer te zien! Kan mij de ‘making off’ nog goed herinneren! Succes Liuwe!