Vanochtend hebben we eerste even lekker ontbeten. Daarna zijn we met Parviz in de astra naar het internaat gereden. Daar aan gekomen ben ik met Kholmurod in alle leslokalen op de boven en beneden verdieping de ramen op gaan meten. Terwijl ik daar me bezig was, is Marjanne samen met Odil de verpleegster van het internaat en 6 kinderen in een busje gestapt naar het ziekenhuis in Dushanbe. Daar is eerst de ontlasting van de kinderen gezocht. Het blijkt dat ze last van 2 soorten wormen  hebben. Intussen hadden wij de ramen opgemeten en zijn we naar Dushanbe gereden daar hebben we elkaar opgezocht. Daar hebben we met zijn allen, inclusief de kinderen, bij een soort van mc Donalds gegeten. Een hele belevenis voor ze want ze waren nog nooit in Dushanbe geweest en al helemaal niet in een restaurant. Na het eten ben ik samen met kholmurod en Parviz naar het bedrijf gegaan waar ze de ramen maken. Daar hebben we de zaken besproken en een offerte laten maken die ik vanavond met Ype Walstra ga bespreken. Terwijl wij daar me bezig waren zijn Marjanne en Odil samen met de groep weer naar het ziekenhuis gegaan om de uitslag van het onderzoek te bespreken met de arts en hebben ze de ontwormingskuur opgehaald. Daarna hebben ze nog een paar schoenen gekocht voor Munavarah en maandverband voor 5 meiden.  Nadat wij bij het bedrijf waren geweest hebben wij ook nog een paar dingen aangeschaft voor het internaat en een paar nieuwe krukken voor een van de jongens. Daarna hebben we nog boodschappen gedaan voor het avond eten.

Na het eten heb ik contact gehand met Ype via Skype en hebben alle zaken van de afgelopen dagen besproken. We hebben besloten dat het hele internaat ontwormd moet worden omdat men elkaar nu besmet en dat een paar kinderen te behandelen geen zin heeft. Dit is ook wat de arts in het ziekenhuis adviseerde. Verder hebben we besloten om maandverband in ons hygiëne project op te nemen omdat ze het zelf niet kunnen aanschaffen zodat ze dus maar sporadisch beschikking hebben over dat spul. Verder hebben we besloten dat we komende zomer de lokalen van de bovenverdieping aan gaan pakken. Dit is meer werk dan de onderste verdieping omdat het 107 m2 raamoppervlak heeft t.o.v.  84 m2 beneden. Op dit moment ligt iedereen alweer lekker te slapen en ik ga nu ook. Morgen is er weer een dag en die staat ook alweer helemaal vol gepland.