Vandaag al weer een week voorbij. Het lijkt veel langer door alles wat je meemaakt en de indrukken die je opdoet. Er is in de afgelopen week veel werk  gedaan. Er is met de kinderen, die nog in het internaat verblijven,  opgetrokken en spelletjes met hun  gedaan . Door de afdeling kleding is er kleding verstrekt aan enkele kinderen  en het kledingmagazijn is al aardig op orde. Het is een prachtig gezicht als je al die kleding gesorteerd op de planken ziet liggen. De werkzaamheden aan de klaslokalen schieten ook al mooi op. Er zijn enkele deuren geplaatst, er  is geplamuurd en geschilderd en de ploeg van Gerlof heeft bijna alle lokalen voorzien van nieuwe vensterbanken. Gister is een lokale stukadoorsploeg begonnen om de het stucwerk bij de ramen af te maken. Al met al zijn we tevreden met het werk wat er is verricht. De komende week moeten we het werk zien af te ronden.

De groep past goed bij elkaar en raakt aardig op elkaar ingespeeld. Ondanks de warmte, ca 50 graden, hebben we het hier naar onze zin. Na de werkzaamheden gaan we meestal of in ons badje in het kamp of naar de rivier voor een bad. Iedere dag wordt er lekker gegeten van de maaltijd, die door groepsleden wordt klaargemaakt.

Vandaag was een dag van ontspanning, we konden uitslapen tot ca 9 uur  en zijn om half elf met twee busjes de bergen in gegaan. Eén van de busjes had te weinig vermogen en moesten we gaan duwen. De natuur waar we door  reden was indrukwekkend. De bergen waren bruin van het verdorde gras of van de ruwe rotsmassa’s.  De weg werd steeds slechter, eerst nog wat asfalt, maar later steengruis en keien. Een enkele keer moesten we een stroompje oversteken. Ook was er regelmatig vee zoals koeien, geiten of ezels op de weg.  Het vee loopt langs  de weg en zoekt daar naar wat voedsel. Onze koeien in Nederland zien er een stuk beter uit.

Tussen de middag konden we rusten  we op een plateau onder een afdak bij de rivier. We hebben kunnen genieten van het meegebrachte voedsel. Een groep onder leiding van Tsjeard hebben een bergwandeling gemaakt, terwijl de rest heeft kunnen rusten en genieten van de mooie natuur. Op de terugreis zagen we een kudde vee, die door de rivier werd gedreven. Op een gegeven moment gingen de koeien bij een auto die in de rivier geparkeerd stond linksaf en alle geiten rechtsaf. Dat wat een mooi gezicht. Het deed denken aan het bokjespringen wat vroeger op het schoolplein deed. De geiten sprongen van steen naar steen en duwden hun voorganger weg naar de volgende steen, het leek net of ze gelanceerd werden. Om vier uur waren we weer terug in het kamp, waarna er druk gebruik werd gemaakt van ons badje. Een aantal groepsleden heeft daarna een lekkere macaronimaaltijd voor ons klaargemaakt met als afsluiting ons gebruikelijk yoghurttoetje. De avond wordt zoals meestal afgesloten met een potje pesten of met een praatje onder het genot van een drankje.

Groetjes uit een ver en warm land,

Abe