Gisteren hebben Durk Willem, Leslie en Luc me weggebracht naar Schiphol. Het was weer een lange reis maar gelukkig zonder problemen. Het was alleen jammer dat ik 13 kilo over het maximum gewicht was dus moest ik €120,-  bijbetalen , maar dat was achteraf zeker de moeite waard. Ik had bij aankomst een uur vertraging en moest daarna nog eens 2 uur in de rij staan om door de douane te komen. Gelukkig stonden de jongens buiten op me te wachten. Na eerst een paar uurtjes te hebben geslapen zijn we vanmiddag naar het internaat gegaan om de kleren uit te delen aan de 8 kinderen die  Ramazon aan ons had doorgegeven. We zaten er niet veel naast met de maten en de kleine verschillen die er waren konden gemakkelijk onderling worden opgelost. In het internaat was alles weer als vanouds en het viel me niet tegen wat ik daar tegenkwam. De kamers zijn nog steeds goed in orde en de gemelde schade viel me ook mee. dit is binnenkort wel op te lossen door Islom.  De kinderen waren ontzetten blij met de nieuwe kleren  en het was ook wel nodig dat ze weer eens wat nieuws kregen. Er waren erbij die geen onderbroeken meer hadden en die dus ook niet aan hadden. Er zijn een paar dingen die er nog bijgekocht moeten worden naast de schoenen en dat gaan we overmorgen doen.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de flat. Door de afgelopen winter zijn de wegen momenteel  ontzettend slecht en overal zijn ze daar mee bezig met de meest ouderwetse middelen. Daarnaast worden de wegen gewoon gebruikt en slalomt iedereen tussen de gaten en de arbeiders door. Je weet weer niet wat je ziet. Ik heb foto’s van alles naar Sander gemaild en ik hoop dat hij ze straks snel op de website plaatst.

Vanavond hebben we nasi gehad met meegenomen pindasaus. Dat ging er wel in.

Morgen staan  we om 7 uur op om de spullen voor de Plov te halen. Daarna is het de bedoeling om de kampen voor de groep van komende zomer te bezoeken en uit te zoeken en hebben we een gesprek met de directrice van het internaat.

Morgen het vervolg.

Groet,