Beste mensen

Ook mij werd gevraagd mijn indrukken op papier te zetten en dan graag in meer dan drie regels.

De eerste rondleiding in het internaat deed mij afvragen van wat doe ik hier. Terug in het kamp mijn indrukken gedeeld met de overige nieuwkomers, ik was niet de enige die geschrokken was van de toestand in het internaat. Het besef dat dit gebouw het enige thuis is voor een grote groep kinderen is voor mij de motivatie mij hier in te zetten om dit een klein stukje te verbeteren.

Na een weekend van ontspanning konden we weer fris van start met onze werkzaamheden in het internaat. De ochtend van de dames uit ons gezelschap begon met het wassen en tandenpoetsen van de kinderen uit het internaat. Daarna hebben een aantal van hen zich bezig gehouden met het uitzoeken van de meegenomen kleding en  verdeeld onder de kinderen die verder niemand hebben die naar hun omkijkt, voor Celesta  was dit een dag vullend programma. De meeste deuren en kozijnen zijn inmiddels geplaatst, vandaag werd ik daar bij geholpen  door Sjoerd. Onze Vakbekwame schilder had  vandaag de grootste groep onder zijn deskundige leiding, zijn team bestond vandaag uit Hein, Dieuwke, Lisanne, Jan, Houkje, Ayla, Wycher en Abe. Luitzen blijkt een volwaardig stukadoor en werd hierin vandaag bijgestaan door Gerlof. Joldert was vandaag op pad met onze chef inkoper Bauke, het ontbreken van een georganiseerde bouwmarkt maakt dit tot een dag vullend programma.

Sander is benoemd tot fotograaf en hielp bij  het wassen van de kinderen en het uitzoeken van de kleding

Zo vliegt de tijd hier voorbij en voor we er erg in hebben zijn we weer terug in ons eigen kikkerlandje en maken we ons weer druk over onze eigen dagelijkse beslommeringen.

Mvg, Johan van den Berg