Vandaag konden we allemaal uit slapen rond 9 uur. We hadden een dagje dat we rustig aan konden doen, we zijn vandaag met de tolken de bergen in getrokken met de busjes. Het was echt een dag voor ontspanning en rust. We kwamen daar leuke dingen tegen zo als een stoet van koeien en geiten, ook lagen er auto’s in de rivieren en dachten echt van als we daar maar niet heen glijden met de bus. Ook hadden we even een tussen stop om even te luchten en foto’s maken.

Toen zijn we weer verder gereden met de busjes en toen stonden we stil en dachten wat is hier aan de hand… De auto kon niet veder en moesten we de auto even de berg op duwen. Uiteindelijk kwamen we bij en bijen korf uit waar Bauke wilde kijken en ook honing heeft gekocht om woensdag te gebruiken om pannenkoeken te eten. Bij deze mensen was ook een plekje waar we konden zitten en daar hebben we ook gebruik van gemaakt. Hier hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten en in de schaduw, Hein, Jan en ik hebben in de rivier gezwommen.

Toen hebben we even middag gegeten met ze allen broodjes en koekjes, welke allemaal op tafel lagen. Na het eten had ik besloten om met een aantal de bergen even in te gaan: Johan, Luitzen, Abe, Harm, Joldert. We kwamen in de bergen mooie dingen tegen zo als een stuk weilandje in de bergen vol met sprinkhanen toen wilde we over steken bij de rivier, wat goed ging maar eigenlijk beter niet hadden moeten doen want we konden maar een aantal passen lopen. Dus weer terug over steken; 2 keer natte voeten. Weer bij het weilandje aangekomen stonden Sander, Jan, en nog een aantal van de groep ook daar, ze waren bezig met sprinkhanen te vangen wat niet echt lukte totdat Joldert er aan kwam met zijn hand vol gras en een aantal sprinkhanen.

Weer terug bij de hele groep zaten er een paar in het busje film te kijken toen de film was afgelopen hadden we besloten maar weer terug te gaan naar het kamp. Weer terug over al die hobbels en gaten in de bergen het was een leuk avontuurlijk ritje met de busjes! Terug op het kamp lekker wassen en schoon worden voor het eten. We aten lekker Nasi. In de avond hebben we nog even leuk gezeten met de tolken en lol gemaakt!

Nou dit was mijn verslagje en tot snel weer allemaal

Groetjes van ons allemaal

Door: Gerlof Hellinga