Beste lezers, lezeressen,

Pff… Dag 12 alweer. Wat gaat de tijd toch snel, ik kan het me bijna niet voorstellen dat ik over 3 nachtjes weer thuis zit. Maar wat een vooruitgang elke dag zijn we weer een stapje dichter bij ons doel.

Vandaag vroeg uit de veren omdat ik samen met één van de tolken brood ben gaan halen. Op de terug weg in auto kreeg ik gewoon honger van de geur van het verse brood. Daarna lekker met de groep ontbeten en klaar gemaakt voor een dag hard werken. Samen met Houkje en Lisanne heb ik lekker met de kinderen gespeeld. Mooie figuurtjes gemaakt en ballonnen versierd met oogjes en stift,

Om half 10 zijn Lisanne en ik naar het kamp gegaan om waterballonnen te vullen, Aangezien er op dat moment geen water was in het internaat als in het kamp Hebben Lisanne en ik een alternatief gevonden het blijkt dus dat je ook prima een waterballon kunt vullen met een petfles vol water.

Na zo’n 35 ballonnen zijn we terug gegaan naar het internaat en hebben Houkje gevraagd met de kinderen naar buiten te komen. Er ontstond een hevig waterballonnen gevecht met de kinderen maar ook met de tolken, Lisanne, Houkje, en ik natuurlijk . Tijdens ons hevige watergevecht waren de harde werkers binnen druk bezig met verven, kitten en zagen.

Om 12 uur als een stel verzopen katten terug naar het kamp, Snel omgekleed en de natte kleding in de zon gelegd zo dat we het s ’middags weer aan konden. Weer lekker met elkaar gegeten we hadden vandaag KNAK WORSTJES die er bij velen van de groep goed ingingen, na het eten nog even gezeten. Na een tijdje kwam Harm ons meedelen dat we weer bijna terug gingen naar het internaat. Tot Lisanne en mijn verbazing waren onze T-shirts gewoon droog, maar dat wil ook wel met 37 graden.  Na een middag hard gewerkt te hebben zijn we om half 5 richting kamp gegaan.

Eenmaal daar zijn twee tolken en Sjoerd de keuken in gedoken om voor ons eten te maken Sjoerd heeft heerlijke gehakt ballen gemaakt na mem haar recept en de tolken hebben aardappels en wortels gemaakt, heerlijke Hollandse pot vandaag we hadden zelf jus !!

Nu in de avond is het erg gezellig al hebben velen van ons al hun mandje opgezocht. Ook ik ga zo meteen lekker naar bed. Morgen weer een dag hard werken.

Door: Dieuwke van Aken