Eindelijk is het dan zo ver, we gaan!

Om kwart voor 7 verzamelen we in Burgwerd, we laden de koffers in en nemen afscheid. Sommigen ouders of vrienden en vriendinnen gaan mee in de bus en zwaaien ons op Schiphol uit.

8.30 uur we zijn op Schiphol. Erg vroeg maar ja. We drinken wat, checken vast in en stappen om 11 uur door de douane. We gaan om 12 uur het vliegtuig.

In Istanboel moeten we dik 4 uur wachten op ons volgende vliegtuig. Iedereen vermaakt zich prima, we hebben lekker gegeten bij de Burger-King. Om 21.30 uur vliegen we uit Istanboel. Tadzjikistan komt steeds dichter bij! Na ruim 4 uur vliegen komen we dan eindelijk aan in Dushanbe.

Bij de douane stond Kholmurod en de politieman op ons te wachten. Er wordt een loket voor ons geopend zodat we snel door kunnen. Alle koffers zijn gearriveerd. Zelfs die van de broertjes Wind! Buiten stonden al onze Tadzjiekse vrienden op ons te wachten. We hebben alle koffers in een busje gezet, en zijn zelf in 2 andere busjes gestapt. Op naar het kamp en het internaat.