We begonnen om half 8 aan het ontbijt. Om half 9 zaten we in het busje richting het internaat. Aangekomen in het internaat  gingen we direct naar ons magazijn toe waar onze gereedschap staat opgeborgen. Nadat de taken verdeeld waren gingen we aan de slag, en ik moet zeggen, het liep als een trein. Leslie en Sjoerd zetten de deuren en kozijnen in elkaar, Bauke plaatste de kozijnen en deuren, en Gerlof en Hein metselde er een muurtje tussen. Halverwege de ochtend  kwamen de kinderen even om het hoekje kijken, helemaal op geschminkt door Sander, Geartsje en Jan, en dat was natuurlijk helemaal geweldig.

Om half 1 terug naar het kamp om even te eten, dit is ongeveer een kleine 10 min. Rijden. We eten niet in het internaat omdat de hygiëne daar toch niet echt goed is. De ziekte gevallen vallen dus ook erg mee vergeleken met vorig jaar. Om 2 uur terug richting internaat, en wat stond daar op ons te wachten? Ja ja de nieuwe ramen. Eindelijk, zoals belooft .

Hier in Tadzjikistan werk het even anders als bij ons , een half uurtje Gamma bij ons is een halve dag bazaar in Tadzjikistan, spreek je met iemand af om 11 uur kan het best zijn dat je 2 uren moet wachten, voor de deuren zijn we bijna een week (Anna Rixt en DW) bezig geweest om 20 dezelfde deuren te krijgen. Met een paar man hebben we de kozijnen van het vrachtwagentje afgehaald en in de gang gezet. Ze konden meteen beginnen met plaatsen. We dachten dat ze de oude kozijnen er ook uit gingen halen, maar dat was niet het geval, dus wij snel een kozijn eruit halen. Eerst de ramen verwijderen en in de gang zetten, er kwamen mensen van het internaat die alle ramen gingen verwijderen, die gaan ze weer gebruiken om kapotte ramen te vervangen. De kozijnen waren er zomaar uit en konden ze beginnen.

Er is vandaag heel wat gebeurt en gingen met een tevreden gevoel terug naar het kamp.

Groeten van ons allemaal