Vanochtend  rond half 8 werd iedereen gewekt door zijn wekker. Iedereen heeft goed geslapen. Om acht uur stond het ontbijt al klaar. Na het ontbijten reden we met het taxibusje naar het internaat. Hier aangekomen werden nog snel even de taken besproken en verdeeld onder de groep. De slaapkamers op de eerste verdieping worden allemaal aangepakt en de vloer die vorig jaar is aangelegd zal opnieuw moeten worden aangelegd. Geartsje, Houkje en Marije hebben ’s ochtends met de acht kinderen, die op dit moment in het internaat zitten, getekend en gespeeld met waterballonen. Gerlof en Hein hebben de deurposten uit de slaapkamers gesloopt terwijl Sjoerd de bedrading van de lampen aanpakte. Hilda, Jeanette, Celesta, Jan, Joldert en Sander hebben de vloer eruit gehaald.

Tussen de middag rond 1 uur zijn we terug gegaan naar ons verblijf om even te eten. Rond half 3 zijn we weer richting het internaat gereden. ’s Middags zijn de lijmresten van de vloer verwijderd en in de slaapkamers zijn alle losse muurdelen verwijderd. Joldert is met Anna Rixt en Durk-Willem naar Dushanbe vertrokken om, ja het is gelukt!!, de koffers van Sander en Joldert op te halen. Hier deden ze eerst wel wat moeilijk over, maar nadat Joldert de sloten kon openen met de goede cijfercombinatie was het geregeld, de koffers mochten mee! Na de tijd hebben zij ook nog even boodschappen gedaan, want de koelkast in het kamp was ermee opgehouden, waardoor een deel van het eten was bedorven.

Om half 6 zijn we weer richting het internaat gereden. Het is hier toch wel even wat anders op de weg… Overstekende wilde ezels en onze eigen taxibusje maakt een ongelooflijke herrie. In het kamp aangekomen kon iedereen zich lekker afkoelen in de rivier en zich even wassen. Hierna hebben we Plof gegeten, waarvan de meerderheid vond dat het prima in te nemen was. Na het lekkere Tadzjiekse Danone toetje kon iedereen zijn eigen gang gaan. Op dit moment zitten sommigen een spelletje te doen en zijn anderen hun persoonlijk dagboek aan het bijwerken. Een zeer gezellige boel dus, hiero! Ook is de eerste diarree al gesignaleerd, al kan iedereen erom lachen, want het klonk eigenlijk wel leuk in die klankkast (de wc)!

Lekker koese en oant moarn!

Sander + de groep.