Vandaag weer richting internaat, de bedoeling was om de deuren af te maken en het linoleum te leggen. Aangekomen waren de eerste slaapkamers al helemaal klaar, de bedden staan er in, er was zelfs een gordijntje opgehangen, echt heel netjes. De tolken en de chauffeur gingen het linoleum uit de kast halen, en met echte montagekit uit Nederland hebben we het met z’n allen gelegd, het ligt er netjes in. Het was wel een hele toer om de Tadzjieken duidelijk te maken dat ze er niet overheen moeten lopen tijden het leggen en met de natte lijm. Na het eten waren er dus ook allemaal rolstoel sporen en voetstappen op het Linoleum, maar geen schade gelukkig. Toen kwamen we er achter dat 13 van de 21 deuren klemmen, het kozijn hout is uit gezet na het stucken. Islom de stukadoor zal dit voor ons herstellen. Qua werkzaamheden zijn we nu helemaal klaar in het internaat, en dat geeft toch wel een goed gevoel.
Morgen is het een nationale feestdag in Tadzjikistan, het Suikerfeest. Met dit feest wordt het einde van de Ramadan gevierd. Morgen gaan we met z’n allen naar iedereen van de tolken (en naar Hockiem ons chauffeur) hun ouders toe om dit te vieren, en het schijnt dat er heel veel gegeten wordt, ik ben benieuwd hoe dit allemaal zal gaan, want dit is volkomen nieuw voor ons.

Groetjes,

Durk Willem