Vanochtend om 7 uur ging het wekkertje weer, even wat eten en weer op naar het internaat, de laatste dingetjes even afmaken (dacht ik). Er waren nog een paar deuren waar de deur krukken nog in moeten, en nog een paar kozijnen die wat uit geschaafd moeten worden. We moesten eerst nog even langs de bazaar om wat verf en cement te halen. Rond een uur of 10 lekker aan de slag.
Een aantal medewerkers waren bezig met opruimen , en de vloer aan te vegen, terwijl ik aan het schaven, boren en aan het beitelen was, het bleef dus lekker netjes om mij heen. Toen kwam de vraag wanneer we de vloeren gingen verven van de slaap kamers, Nou dat stond eigenlijk niet meer in de planning, omdat dat het laatste is wat je moet doen en daar voor ons geen tijd meer voor is. Een leraar bood aan, als jullie de verf halen dan gingen zij verven. Dus Anna Rixt in de Auto met kholmurod naar de bazaar om verf en lampen te halen. Er moest ook een liter of 5 benzine komen om de verf te verdunnen. Ondertussen ben ik met de deuren verder gegaan en even wat gegeten.

Toen kwamen Anna Rixt en kholmurod weer terug met de verf en prachtige lampjes. Nou wat er toen gebeurde… Al het personeel werd op getrommeld, 3 man vegen, 1 dweilen en 3 verven bijna tegelijk in 1 kamer, en dat in meerdere kamers tegelijk, Ik ben maar gestopt met de deuren want al die hout spaanders in de verf ja dat kan eigenlijk ook niet. En die lucht, volgens mij gebruikten ze meer benzine dan verf, ik heb al het gereedschap maar opgeruimd en onder het genot van een sjekkie alles maar even goed bekeken. Ook waren er een aantal met de lampjes bezig, ze hangen bijna allemaal op de kop, maar het staat mooi.

Toen kwam de stukadoor, hij was klaar, hij vroeg of we alles nog even wilden inspecteren, dus zijn we er even bij langs geweest, en hij heeft zich aan zijn afspraak gehouden, hij zou 100 Somoni (15 euro) meer krijgen als hij voor 31 Augustus alles af zou hebben. Maar dat heeft hij nog niet gekregen, hij had nog een klusje op het internaat en vroeg of hij ons kruiwagen daarvoor mocht gebruiken, hij is al een zaag van ons kwijt geraakt, dus werd afgesproken dat als hij de kruiwagen weer bij ons brengt krijgt hij zijn 100 Somoni.

Zo morgen maar weer eens kijken wat voor verrassing we tegen komen.

Groetjes D.W.
En de rest natuurlijk