Zo, het schiet al weer op. Nog een hele dag voor de boeg en dan moeten we alweer terug, en er is nog zoveel te doen. Dat is het gevoel dat we hier allemaal hebben. Het werk vlot trouwens wel aardig. Het hang en sluitwerk zit bijna op alle deuren en de afwerkingsfase is al in volle gang. Vanochtend hebben we even overleg gehad met de stukadoor want het schoot niet genoeg op. 1 september, dan komen alle kinderen weer terug (275) en dan zal alles toch echt klaar moeten zijn.  We hebben vanochtend dus ook even een stevig gesprek met hem gehad, want 29 augustus moet hij gewoon klaar zijn, wil de schilder het nog op tijd in de verf hebben. Dit was voor onze tolk Kholmurod dan ook wel even slikken, want deze manier van onderhandelen is hij niet gewend, maar een beetje druk op de ketel doet wonderen. Ik heb met de stukadoor de deal gemaakt dat als hij het voor de 29ste voor  18.00 klaar heeft, hij een bonus krijgt van 100 Somoni. Dan heeft de schilder nog 2 dagen om de boel te schilderen.

Nou het heeft gewerkt. De stukadoor heeft vandaag ongeveer net zoveel gedaan als de drie dagen ervoor. En Kholmurod moest lachen toen ik zei “Now they are working”. Het komt dus goed en dat geeft ons een goed gevoel.

Vanavond is de groep naar de studiehome van Sviatoslav geweest. Het is daar heel netjes en goed voor elkaar. Het was vooral leuk voor de mensen die er vorig jaar geweest waren om ook even de bewoners te ontmoeten.

Morgen wordt het een zeer drukke dag . Het volgende dag verslag zal dan ook Zondag door Durk Willem en Anna-Rixt geplaats worden. We gaan morgen eerst met de groep naar de bazaar om nog een paar dingen te kopen en ik wil graag een pak laten aanmeten, dan kunnen Durk Willem en Anna-Rixt deze later mooi meenemen. Daarna gaan we de ’s middags nog even  aan het werk in het internaat en gaan we om 7 uur lekker met elkaar uit eten inclusief de tolken, chauffeurs, en dokter Eric van Twillingen. Dan maar even een paar uurtjes slapen en dan vliegen we om half zes jullie kant weer op.

We zien jullie zondag dus. Maar vergeet niet dat er twee achterblijven die vast ook nog veel te vertellen hebben in de dag verslagen.

Oant sjen en oant snein,

Bauke (en groep natuurlijk)