Het was moeilijk op staan, maar toch was iedereen op tijd voor het ontbijt.  Het busje stond al weer op ons te wachten om ons naar het internaat te rijden. We hebben daar de taken verdeeld. Gerlof was bezig met de kinderen samen met Houkje en Hein. Ze zijn eerst bezig geweest met tekeningen maken, wat en groot succes was. Hein en Gerlof hebben ballonen en blaas pijpjes voor de kinderen gehaald, waar leuk mee gespeeld werd. Na al dat kleuren, tekenen en spelen met ballonnen zijn ze naar buiten gegaan en hebben  gespeeld met water. Dit vinden de kinderen erg leuk en ook de leiding blijft niet droog.

Vanmorgen zijn Marije en Anna-Rixt naar Leslie toe gegaan, en hebben boodschappen gedaan, voor het eten. De anderen zijn bezig geweest met het veder verbouwen van het internaat. Jan en Joldert hebben gemetseld , dit was snel voorelkaar. Er zijn nog 2 deuren die gedaan moet worden, en dan zit alles erin. Hilda, Jeanette, Geartsje en Celesta zijn de hele ochtend bezig geweest om het gestucte gedeelte van de muren weer wit te plamuren. Dit omdat we anders niet kunnen verven. Sander en Andaleb zijn veder gegaan met de muurschildering van Tom en Jerry. Bauke, Durk Willem en Sjoerd zijn bezig geweest met het stellen van de deuren. Om 12uur zijn we terug gegaan naar het kamp om te eten. Na het eten heeft iedereen even tijd voor zichzelf gehad. Op het moment dat we weer naar het internaat zouden, om 14.15uur, kwam er een heel erg belangrijk telefoontje. Leslie was bijna bij het kamp. Iedereen sprong in de houding, om Leslie een heel warm ontvangst te geven. Dit had hij verdient. Leslie was hier erg blij mee en waardeerde het heel erg. Iedereen was blij om hem te zien.

Er stond nog 1 slaapzaal leeg, en hier is een groot bed voor Leslie opgemaakt. Hij kan nu rusten wanneer hij wil en hoeft niet bang te zijn om uit bed te vallen. Rond 15uur is de groep toch richting het internaat vertrokken. Het was meteen te merken de  sfeer in de groep weer terug was.

Half 4. Iedereen is in het internaat op Marije en Leslie na. Gerlof heeft de op een na laatste deur gemetseld, Hilda heeft de stenen opmaat gemaakt. Anna-Rixt, Geartsje, Joldert en Celesta zijn veder gegaan met het plamuren. Jeanette heeft het laatste plankje van de poppenkast geverfd, hierna heeft ze Hilda geholpen met de stenen. Sander en Andaleb hebben de muurschildering afgemaakt. Die is nu helemaal klaar. Sjoerd, Bauke, Durk Willem hebben het laatste kozijn in elkaar gezet. Die deur kan morgen geplaats worden. Hein en Jan hebben samen met een Tadzjiekse jongen zand geschept en gezeefd. Houkje heeft een heleboel puin geruimd.

Om 17.30 hebben we al onze spullen opgeruimd en zijn we terug gegaan naar het kamp. We zijn met zijn alle in het zwembad gedoken en de broertjes Bakker hebben nog even een synchroon zwem show gegeven. Dit was erg leuk!

Vandaag hebben we erg vroeg gegeten. Na het eten hebben we allemaal even het glas geheven op de terug keer van Leslie. We zijn beretrots op hem.

Nu gaan we allemaal op bed, het is hier al bijna half 11.

Mensen heel veel lieve groetjes van ons en tot het verslag van morgen!!

Gerlof en de groep.